NAD & Dirac Live
  • FlavioFlavio
    image
    NAD Electronics ha appena annunciato una partnership strategica con Dirac Research che le permetterà di installare Dirac Live in selezionati prodotti delle loro linee top di gamma Masters e Custom Install.

“NAD Electronics has pioneered amplifier technology for more than 45 years thanks to its unwavering commitment to innovation,” ha detto Greg Stidsen, Lenbrook’s Director of Technology and Product Planning. “Dirac Research shares this commitment and has established itself as a true pioneer in room correction technology with their Dirac Live solution. This partnership is a natural fit and we look forward to working with Dirac to provide our customers with the best possible home theater experience.”

Dirac Live® è una tecnologia brevettata di correzione ambientale digitale che non solo corregge la risposta in frequenza ma anche la risposta all'impulso degli altoparlanti nella stanza.
    La tecnologia Dirac Live si distingue perchè fornisce una vera correzione dell'impulso in un'area d'ascolto ampia migliorando la profondità, posizionamento e distinguibilità di singole voci e strumenti. Usando misurazioni multiple e correzione mixed phase Dirac Live aiuta a creare un suono naturale, realistico e trasparente con bassi più controllati e room modes ridotti.

“NAD Electronics’ reputation as a global leader in premium amplifiers is both justified and well-earned – their solutions represent some of the best in the industry,” ha detto Niklas Thorin, Dirac’s General Manager of High Performance. “Yet, regardless of this truth, a room’s natural acoustics create audio abnormalities and sound colorations that even the most high-end home theater set-ups cannot overcome. With the support of Dirac Live, NAD’s newest line-up of amplifiers will be able to treat these acoustical flaws and, as a result, produce an even more refined and perfected hi-fi listening experience.”

:) Flavio
    Post edited by Flavio at 2017-06-28 17:50:11
    Warning: I miei posts possono essere di parte anche se in buona fede, io lavoro per Dirac Research :-)
  • FlavioFlavio
    Questo al momento è il meno costoso AV receiver nel mercato che offra Dirac Live:
    https://nadelectronics.com/en_EU/product/t-758-v3-av-surround-sound-receiver/
    Warning: I miei posts possono essere di parte anche se in buona fede, io lavoro per Dirac Research :-)
  • Andrea1971
    Era ora che NAD si svegliasse dal torpore...
    Yamaha A-S3000 - Yamaha CD-S3000 - Paradigm Reference Studio 100 - Pro-Ject 2Xpression Olive + Ortofon 2M Blue - Sennheiser HD650